Overname Natro lanceert team.blue in Turkije

Natro, een toonaangevende Turkse hostingprovider, sluit zich aan bij team.blue. De visie om gemakkelijk toegankelijke, innovatieve internetdiensten aan te bieden met een geweldige klantervaring, sluit naadloos aan bij de visie van team.blue. Met deze overname zet team.blue zijn eerste stappen in de snelgroeiende Turkse regio.

355646 instanbul 3f89d7 large 1590776212

Natro, opgericht in 1999, is een van de toonaangevende hostingproviders van Turkije. Het heeft een uitgebreid productassortiment gaande van domeinnamen, webhostingoplossingen, e-mail, virtuele servers tot verschillende beveiligingsoplossingen. Met meer dan 120.000 klanten en 500K+ geregistreerde domeinnamen heeft het leidende posities in meerdere marktsegmenten.

Het Turkse webhosting- en applicatiesegment heeft meer dan 80 miljoen potentiële klanten. De afgelopen jaren heeft het veel vooruitgang geboekt en biedt het een uitstekend groeipotentieel in een veelbelovende omgeving.

team.blue verwerft 100% van de Natro-aandelen van de huidige eigenaren. Het bedrijf met 70 medewerkers in het kantoor in Instanbul zal blijven bestaan onder leiding van het huidige managementteam, met CEO Nedim Mitrani aan het hoofd. Samen met team.blue zet Natro haar ambitieuze plannen voor verdere uitbreiding in het gebied voort.

Het is knap om te zien hoe Natro's visie perfect aansluit bij wat we willen bereiken met team.blue. Het aanbieden van gebruiksvriendelijke en betrouwbare digitale tools voor bedrijven in Turkije staat centraal in de missie van Natro. Ik ben verheugd om de 70+ nieuwe collega's te verwelkomen die deze belofte voor de Natro-klanten elke dag waarmaken.

Jonas Dhaenens, CEO van team.blue

Voor ons als oprichters van Natro was het erg belangrijk om ons levenswerk in goede handen te leggen. team.blue is een van de toonaangevende Europese hosters, geleid door ondernemers zoals wij en was daarom de ideale partner voor deze grote beslissing. Er was een betrouwbare, eerlijke en respectvolle sfeer gedurende het hele process, wat wij erg konden appreciëren.

Tolga Kabakci and Hüseyin Caymaz, oprichters van Natro

Ik ben enthousiast over de mogelijkheden voor Natro om lid te zijn van team.blue. Nu ondersteund door een van de grootste Europese hosters, zal Natro haar klanten nog meer kunnen verbazen en streven naar nog sterkere groei in het Turkse segment. Dit is een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal van Natro!

Nedim Mitrani, CEO van Natro

De verkopers werden geadviseerd door Odin Financial-adviseurs. Er worden geen verdere financiële details over deze transactie bekendgemaakt.

team.blue is a leading digital enabler for companies and entrepreneurs. It serves over 2 million customers in Europe and has more than 1,000 experts to support them. Its goal is to shape technology and to empower businesses with innovative digital services.