iXL Hosting overgenomen door Combell Group

Combell Group heeft webhoster iXL Hosting (iXL) uit Ede overgenomen. Met deze overname verstevigt Combell Group verder haar positie in Nederland. Met meer dan 8.000 klanten voegt het eveneens een mooi portfolio aan diensten én expertise toe aan de groep.

Amsterdam
Amsterdam

Gevestigd in Ede en ontstaan in 2007 is iXL een vaste waarde in het Nederlandse hostinglandschap. Ze focust zich vooral op webhosting, domeinnamen en servers. In juni 2018 deed iXL zelf een overname van een ander Nederlands hostingmerk, TOPservers. Het bedient meer dan 8.000 klanten en host ruim 60.000 websites.

Combell Group is er van overtuigd dat met gebundelde krachten meer kunnen betekenen in de alsmaar veranderende Europese hostingmarkt. De overname van iXL zal leiden tot meer innovatie en mogelijkheden voor de klanten van beide bedrijven.

De missie van onze groep is om dé digital enabler te worden voor ondernemers en MKB's. Dankzij de overname van iXL geloven we er in dat we dit nog meer kracht kunnen bijzetten in Nederland. Met plezier verwelkomen we meer dan 8.000 klanten en heel veel nieuwe expertise in de groep. Jonas Dhaenens, CEO Combell Group

De komende maanden werkt Combell Group samen met iXL aan een integratieplan van het merk in de groep, met respect voor de waarden en sterktes van beide bedrijven. Het bedrijf stelt 9 mensen te werk in haar kantoor te Ede en beide blijven behouden. De voormalige eigenaar van iXL, Robert van Esseveld, gaat een nieuwe uitdaging tegemoet.

Al vanaf het begin is Combell Group voor mij een voorbeeld geweest op de hostingmarkt. Door hun geweldige trackrecord wat betreft M&A ben ik dan ook zeer verheugd dat Combell Group de belangen in iXL zal overnemen en heb ik er alle vertrouwen in dat iXL hier in alle opzichten sterker en beter door zal worden. Robert van Esseveld, Manager iXL
Logo iXL Hosting
Combell Group

Over iXL Hosting

Sinds 2007 heeft iXL Hosting een passie voor hosting. Met solide hostingoplossingen, ijzersterke partnerships en een diepgaande expertise weet iXL al een decennium het vertrouwen te winnen van meer dan 8.000 klanten. Vanuit haar kantoor te Ede bedient ze voornamelijk de Nederlandse markt met allerhande hostingdiensten.

Ontvang het laatste team.blue nieuws via RSS.